اخیرا گوگل الگوریتم جدیدی را بنام: الگوریتم فلوریدا ۲ منتشر کرده است . فلوریدا در حال حاضر جدیدترین الگوریتم گوگل است که سر و صدای زیادی راه انداخت و باعث افت رتبۀ خیلی از سایت ها شد. برخی این الگوریتم را فلوریدا ۲ (florida 2) و برخی هم آن را الگوریتم مارس ۲۰۱۹ می نامند. در این نوشته قصد داریم به بررسی تغییرات الگوریتم ۱۲ مارس و تاثیرش در سئو بپردازیم. الگوریتم جدید گوگل که یک الگوریتم پایه و پر اهمیت است.

تاثیرالگوریتم فلوریدا 2 بر روی seo
درمورد الگوریتم فلوریدا ۲ (florida 2) در توئیت های منتشر شده از گوگل به وبمستران توصیه شده تا به دنبال “درست کردن” چیز خاصی نباشند و فقط به تولید محتوای حرفه ای بپردازند. بطورکلی هدف اصلیِ گوگل از ارائه ی الگوریتم های مختلف این هست که صفحاتی از وب که سودمندتر هستند رتبۀ بهتری بگیرند…

الگوریتم جدید فلوریدا چیز عجیب یا و ترسناکی نیست و فلوریدا برای پنالتی کردن سایت ها نیامده است. اما واقعیت امر این هست که سایت های بسیاری، تحت تاثیر الگوریتم فلوریدا با کاهش رتبه در نتایج جوی گوگل روبرو شده اند.

طبق اخبار و تویئت های منتشر شده از مدیران گوگل سایت هایی که کاهش رتبه داشته اند کیفیت محتوای قابل قبولی نداشته اند و از محتوای کپی یا بی کیفیت برخوردار بوده اند. همچنین سایت هایی که به ساخت بک لینک بیش از تولید محتوا اهمیت می داده اند، تحت تاثیر الگوریتم فلوریدا با کاهش رتبه روبرو شدند.

 

 

مهمترین سئوالاتی که درمورد الگوریتم فلوریدا ۲ پرسیده میشود از این قرار هستند:

• الگوریتم فلوریدا ۲ چیست و این الگوریتم جدید چه تاثیری بر سایت ها دارد؟

• چگونه باید با این الگوریتم جدید مواجه شد که به افزایش رتبۀ سایت مان منجر شود؟

• چگونه رتبه ی سایت خودرا در مقابل این الگوریتم حفظ کنیم؟



علما و مراجع سئو درمورد الگوریتم فلوریدا چه میگویند؟

با اینکه نظر سایت های مرجع سئو درمورد این الگوریتم متنوع و حتی در برخی موارد جزعی متناقض هست اما تمامی آنها بدون استثناء معتقد هستند که: این الگوریتم فقط سایت هایی که محتوای کپی و ضعیف دارند را با کاهش رتبه مواجه کرده. البته در این مورد هم تناقضات زیادی وجود دارد. مثلا برخی از مراجع معتقدند که با ظهور الگوریتم فلوریدا ۲ به هیچ وجه متن یا نوشته ای که حتی یک خط کپی داشته باشد رتبه نخواهد گرفت و بعضی دیگر می گویند سایت هایی که محتوای کپی بیشتری نسبت به محتوای ارزشمند و یکتا داشته باشند کاهش رتبه پیدا کرده اند.

البته بسیاری از سایت های که خرید بک لینک یا ساخت لینک های اسپم و غیرطبیعی را در اولویت بیشتری نسبت به تولید محتوای نفیس قرارداده بودند تحت تاثیر الگوریتم فلوریدا کاهش رتبه ی کاملا محسوسی در گوگل داشتند. درکل میتوان گفت سایت هایی که محتوای کپی یا بازنویسی شده و بی کیفیتی داشتند با افت رتبۀ شدیدی مواجه شده اند.

روی دیگر سکه این هست که وقتی سایت های بی کیفیت که به زور بک لینک ساختن خود را در نتایج گوگل بالا نگه داشته اند با افت رتبه مواجه میشوند سایت هایی که محتوای جامع تر و کاملتری نسبت به رقبا داشتند ولی تعداد بک لینک های کمتری داشتند فرصت پیدا میکنند که جایگزین آنها شده و رتبۀ آنها در گوگل بهبود پیدا کرده و در نتایج جستجو صعود کنند.

آنچه در طول این چند سال با رونمایی از الگوریتم های جدید گوگل و مخصوصاً الگوریتم فلوریدا شاهد آن هستیم این هست که گوگل سعی دارد که محتوای اصیل را راحت تر تشخیص داده و اگر بک لینک هم نداشت آنرا به کاربرانش پیشنهاد بدهد.



با وجود الگوریتم فلوریدا چه محتوایی به کسب رتبه در گوگل موفق میشود؟

الگوریتم فلوریدا برای تشخیص محتوای با کیفیت آمده و تمرکز آن برروی محتوای وب سایت هاست تا سایت هایی که محتوای کپی یا بازنویسی یا تکراری دارند در نتایج جست و جو به رتبه های پایین تر منتقل شوند و سایت های باکیفیت تر جایگزین آنها شوند.

قبلا در سالهای گذشته الگوریتم پاندا هم برای مبارزه با محتوای کپی منتشر شده بود اما الگوریتم فلوریدا خیلی وسیع تر و جامع تر از پاندا عمل میکند. چرا که الگوریتم فلوریدا علاوه بر محتوای بی کیفیت با سایت هایی که بک لینک های اسپم، بی کیفیت و غیرطبیعی زیادی دارند نیز مبارزه می کند.

پس باید محتوایی کامل و جامع تولید کنید. الگوریتم فلوریدای گوگل به سایت هایی اهمیت بیشتری میدهد که بطور تخصصی روی حوزه ای فعالیت دارند و محتوای با کیفیت در آن زمینه منتشر می کنند.

 



علت به روز رسانی های مدام الگوریتم های گوگل چیست؟

هدف از آپدیت های الگوریت مهی گوگل این هست که:

اولاً گوگل میخواهد بهترین نتایج را به کاربرانش ارائه دهد و ثانیاً گوگل در تلاش هست تا بتواند به سایت ها آنطوری که لایقش هستند رتبه دهد و حق هیچ سایتی ضایع نشود .در نهایت تمام این کارها را گوگل برای جلب رضایت بیشتر کاربرانش انجام می دهد.



فواید به روز رسانی ها و اپدیت های گوگل

بدون شک به روز رسانی های گوگل فوایدی نیز دارد. برای مثال سایت های جدیدتر یا سات هایی که دارای رتبه پایینی هستند می فهمند که با تمرکز بر چه رفتارهایی و بهینه کردن چه چیزهایی در سایت شان می توانند به رتبه های بالاتری در گوگل برسند.

 


اتفاقاتی که با رونمایی از الگوریتم فلوریدا ۲ شاهد آن بودیم :

۱. تغییراتی در رتبه بندی و ترافیک وب سایت ها، بطوریکه حتی برخی از وب سایت ها ترافیکشان به صفر رسید!

۲. افزایش ترافیک وب سایت هایی که روی تولید محتوای باکیفیت و سرعت بالا تمرکز کرده بودند.

۳. کیفیت بک لینک ها در رتبه بندی جدید الگوریتم فلوریدا ۲ موثر بوده. سایت هایی که لینک های بی کیفیت زیادی تولید کرده اند افت رتبه داشته اند.

۴. تغییراتی در رنک سایت هایی با کلیدواژه های کوتاه دیده شد.



چه سایت هایی بعد از رونمایی از الگوریتم جدید فلوریدا ۲ گوگل افزایش رتبه داشته اند؟

وب سایت هایی که با ظهور الگوریتم جدید گوگل افزایش رتبه داشتند:

۱. سایت هایی با محتوای جامع ، کاربردی و باکیفیت

۲. سایت هایی دارای تجربه کاربری ( UX ) خوب

۳. سایت هایی که بک لینک های با کیفیت که از دامنه های قوی داشتند

۴. سایت هایی که از کدهای SCHEMA در قالب هایشان استفاده کرده اند




اگر با الگوریتم فلوریدا با افت رتبه مواجه شدید این دو کار را انجام دهید:

۱. محتوای قدیمی تان را با کیفیت کنید: اگر صفحات مهمی از سایت تان الان با این الگوریتم، افت رتبه پیدا کرده اند حتما آنها را آپدیت کنید. بروز رسانی محتوای قدیمی و بی کیفیت باعث بهبود رتبۀ آنها در نتایج گوگل میشود. همواره سعی کنید محتوای سایت تان را بروز کنید تا با افت رتبه مواجه نشوید. اگر محتوای کپی زیادی دارید بهترین راه این هست که آنها را بروز رسانی کنید.

۲. لینک سازی ها یتان را طبیعی کنید: الگوریتم فلوریدا باعث شده صفحاتی که دارای بک لینک های بی کیفیت و مصنوعی هستند در نتایج جست و جو با افت رتبه مواجه شوند. سعی کنید از منابعی مصنوعی برای لینک بیلدینگ استفاده نکنید.

مثلاً وبلاگی که فقط لینک های شما درون آن است کاملا برای گوگل مشخص است که توسط خودتان ایجاد شده و لینک بیلدینگ کلاه سیاه صورت گرفته. بنابراین اگر تاکنون به این روش لینک بیلدینگ میکردید در خطر پنالتی شدن هستید. راه حل ایجاد تعدادی لینک با کیفیت و طبیعی هست. اینکار خیلی بهتر از پاک کردن لینک های بی کیفیت هست. اگر میخواهید خطر جریمه شدن را برای همیشه از بین ببرید باید تعداد لینک های طبیعی خود را بیشتر از لینک های بی کیفیت و مصنوعی کنید.

 


سخن پایانی

قطعاً در آینده محتوای با کیفیت اهمیت بیشتر از گذشته پیدا میکند. پس به هیچ وجه محتوای بی کیفیت و کپی منتشر نکنید. بطورکلی برای اینکه این الگوریتم به نفع شما کار کند باید بر روی ۳ موضوع مهم : سرعت سایت، تولید محتوا و بک لینک های قدرتمند و باکیفیت تمرکز کنید. بنابراین اگر سئو برای سایت شما اهمیت دارد بهتر است بفکر تولید محتوای ارزشمند و قوی باشید.

اگر شما اطلاعات مفید تری دارید لطفاً در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ویژه چهارراه آنلاین: دورۀ آموزش حرفه ای سئو و بهینه سازی سایت

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما